EMME MANİFOLDU NEDİR?

                    EMME MANİFOLDU
Motor hava emiş sistemi, motorun çalışabilmesi için temiz havanın yanma odasına gönderilmesini sağlar. Hava emiş sisteminin iki temel elemanı hava filitresi ve emme manifoldudur.

EMME MANİFOLDUNUN GÖREVİ:

Emme manifoldu araca hava filtresinden alınan havanın geçtiği ve ayrı ayrı silindirlere dağıtıldığı parçadır. Asıl görevi dağıttığı havanın her bir silindire eşit miktarda dağıtılmasını sağlamaktır. Çoğu içten yanmalı motor dört zamanlıdır. Bunlar sırası ile emme, sıkıştırma, yanma ve egzozdur. Emme sırasında açılan supaplar silindirin içine istenilen kadar hava-yakıt karışımını sağlayacak kadar hava alır, diğer üç aşama sırası ile tamamlandıktan sonra tekrar emme supabı açılır. Eski karbüratörlü araçlarda emme manifoldu hava-yakıt karışımını silindirlere gönderiyordu. Daha sonra tek nokta enjeksiyonla manifolda püskürtme devam etti. Çok nokta enjeksiyonla yakıt, emme manifoldunun son çıkış kısmına emme supabının hemen arkasına püskürtüldü, yani yakıt emme manifoldunun tüm iç duvarlarına yapışmadı-dolaşmadı. En son çıkan sistem olan direk benzin enjeksiyon sistemiyle, yakıt direk yanma odasına püskürtüldü ve emme manifoldundan sadece hava alındı.

MOTORUN NERESİNDE BULUNUR:

Emme manifoldu araç kaputunu kaldırdığınızda motorun geometrik oryantasyonu göz önünde bulundurulduğunda farklı yerlerde bulunabilir. motor bloğunu bir düzgün dikdörtgen olarak düşünürsek dikdörtgenin bir kenarına paralel bir şekilde kaburga benzeri bir yapıya sahip olarak gözlemlemek mümkündür. ancak benzer bir yapıya egzoz manifolduda sahip olduğu için ikisini karıştırmak mümkündür. Egzoz manifoldu maruz kaldığı yüksek ısıdan dolayı daha aşınmış gözükecektir ve çoğu zaman dökme demirden imal edilir. Emme manifoldu ise genelde hava filtresine yakın bir şekilde gözlemlenir ve üretiminde alüminyum duruma göre plastikte kullanılabilir.


Sizin Yorumlarınız